Bijna-hovercraft voor Rotterdamse veerdienst

Veerdienst Aqualiner ontwikkelt met vijf partijen een elektrische ferry, die gebruik maakt van een luchtkussen.

Bijna-hovercraft voor Rotterdamse veerdienst

2 gedachten over “Bijna-hovercraft voor Rotterdamse veerdienst”

  1. In de 70er jaren heeft Rotterdam (Rijkswaterstaat) reeds een test gedaan met ridget side wall “hovercraft”. Deze is zeker vergelijkbaar met het huidige idee (als ik de omschrijving goed begrijp) Nieuwere materialen zijn het grote verschil met toen. Air lubricated vessels zijn in feite een zeer oud concept. Ik zie hier uitsluitend een oud en destijds niet goed commercieel werkend verhaal, in een nieuw jasje (lees andere bouwmaterialen) elektrische aandrijving is ook niet nieuw (is het niet diesel- elektrisch???). Men moet met “wat nieuws” komen om werk in huis te halen, niet leuk een lege order portefeuille met de huidige crisis. Er zal wel ergens een miljoenen budget gepland zijn dat uitgegeven “moet” worden. Ergo . . . . even zoeken en men heeft alle testgegevens over zoiets kant en klaar. Maarrrrr het is natuurlijk veel leuker (ook voor je bankrekening) om het in een nieuw jasje te steken en opnieuw uit te vinden. Ik zou graag meer weten over de voortgang, want het is een schitterende techniek allemaal.

  2. heeft iemand informatie van de beschrijving, omschrijving en de werking van de hovercraft en de geschiedenis van een hovercraft

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.