De Vliegende Hollander , 37,05 x 6,33 x 2,18 , 284 ton , Bouwjaar 1926 , Werf Gebr Boot in Leiden ( Nederland ) , 120 pk Deutz , De Vliegende Hollander eigenaar De Vliegende Hollander NV sleepschip te Amsterdam directie WGL , De Vliegende Hollander 24-01-1949 Wijnhoff van Gulpen en Larsen NV in Amsterdam , In 1953 omgebouwd tot motortankschip , ENI 2000703
Wij kochten de Vliegende Hollander van de WGL in 1967. De zuur tanks werden voor rekening van WGL uit het schip gehaald. In het ruim kwam een vuren buikdenning. We hebben tropische stammen voor Fijnhout Amsterdam naar Duitsland vervoert. De retourvracht bestond hoofdzakelijk uit staal, profielen, platen, constructies etc. bestemd voor m.n. de Verolme scheepswerven in West-Nederland. In 1971 is het schip doorverkocht aan de firma Keizer, zand/grint handel te Kootstertille frl. In 1972 is de SVM Deutz 120pk er uit gehaald en vervangen door een 165pk 6 cilinder DAF. Het schip is anno 2017 nog in gebruik als kraanschip in de Rotterdamse havens.
Wij kochten de Vliegende Hollander van de WGL in 1967. De zuur tanks werden voor rekening van WGL uit het schip gehaald. In het ruim kwam een vuren buikdenning. We hebben tropische stammen voor Fijnhout Amsterdam naar Duitsland vervoert. De retourvracht bestond hoofdzakelijk uit staal, profielen, platen, constructies etc. bestemd voor m.n. de Verolme scheepswerven in West-Nederland. In 1971 is het schip doorverkocht aan de firma Keizer, zand/grint handel te Kootstertille frl. In 1972 is de SVM Deutz 120pk er uit gehaald en vervangen door een 165pk 6 cilinder DAF. Het schip is anno 2017 nog in gebruik als kraanschip in de Rotterdamse havens.
Leuk om dat terug te lezen,ik heb tot 1978 bij mijn vader aan boord gevaren bij de WGL,maar hij zag er toen mooier uit als nu,maar hij vaart nog.