EWT 101 ( Olivier van Noort )

EWT 101 ( Olivier van Noort ) , 36,18 x 9,53 x 1,90 , 100 ton , Bouwjaar 1959 , Werf L. Smit & Zn. in Kinderdijk ( Nederland ) , 2 x 750 pk Bolnes , ex Olivier van Noort , eigenaar Nederlandsche Rijnvaartvereeniging NV in Rotterdam , ENI 2310477

Foto’s gemaakt door René te Pas

Olivier v Noort met roer schade, samen met mijn maatje bekijken we de schade,opgelopen in Lobith,op de werf Bodewes is het hersteld.

Ramen aan het zemen met mijn maatje uit Zeeland,zijn naam is me niet bekend.

Olivier bezig met koppelen van lege bakken in de Ruhr voor Rotterdam

Olivier van Noort,afvarend met 4 lege bakken vanaf de Rhur naar de Waalhaven of Botlek te Rotterdam.

7 gedachten over “EWT 101 ( Olivier van Noort )”

  1. Ik heb nog twee jaar op de Olivier van Noort later de E.W.T 101 gevaren
    Ik dacht in 1967/1968
    Ik zat aan boord met Kapt Catensels stuurman was Koos en hij kwam uit Brunisse. Mijn maatje was Rene te Pas en de maschinist hete Ruud en de koks waren een
    belg en kok de Jong
    Het was een mooie tijd ,ik denk er geregeld aan terug

    1. Hallo Andre de kam.

      Leuk dat je reageerd op de foto,s van de O v Noort.
      ik denk dat wij één van de weinige zijn die van die groep nog in leven zijn.
      Ik kreeg de melding van René Keuvelaar,op zijn site staan de foto,s van de O v Noort.Andre heb je zelf ook een Email adres ??,

      gr René te Pas-Nijkerk.

      1. Beste René,
        Ook ik heb menig reisje mee kunnen varen, kapt Catersels was een Oom van mij. In die tijd was ik 16 jaar en heb veel plezier beleefd tijdens het dekwassen met de matrozen. In die tijd deden we 2 dagen op en 1 dag terug. Kapt Catersels is op jongen leeftijd overleden en had zijn ervaring op gedaan op de Wasse Buffel.Daar voor had hij op de Friga gevaren .
        Leuk om deze foto’s te zien
        gr. Thomas Catersels

      2. Hallo Rene, zag bij toeval je mail wisseling. ook ik heb met kapt. Catersels gevaren op de Olivier. Alleen dat was veel eerder nl. van 1959 tot 1962.
        als machinist. Kwam daarvoor van de koopvaardij. Als hoofd machine kamer op mijn laatste schip. Wilde vaker thuis zijn en zocht daarom en baan dichter bij huis. Op kantoor van NRV vroeg men hoe mijn Engels was. Op de koopvaardij en de machinisten school Rotterdam was dat geen probleem. Alleen begreep ik toen de vraag niet. Pas aan boord begreep ik het. Er was een walkapitein uit de USA aan boord om de beide kapiteins te leren varen met een duwboot. Tenslotte was de Olivier de eerste in Europa. Maar de beide kapiteins van de Olivier spraken perfect Duits maar geen woord Engels. Ik heb daar ongeveer 3 maanden als tolk gefungeerd. Dus 3 maanden op de brug tijdens het varen. Was voor mij ook een heel fijne tijd aan boord. Ben van de Olivier naar de Jacob gegaan. En dat was mijn laatste boot. Gestopt met varen, wel altijd en toe nu toe aan plezier vaart gedaan. Ben verder gegaan tot mijn pensioen in de chemie. Ik zocht eigenlijk foto,s van de Olivier en de Jacob toen ik je mail las. Gr. Arie Versteeg

    2. De Olivierwas mijn eerste schip nadat ik als jochie van 16bij mijn vader van boord ben gegaan.Ik heb gevaren met kapt.Catersels en koos DOLK of Stolk? ookmet kapt.arends en Cees van Groningen dat was in 1966 t/m 1967.Toen ben ik naar de VT gaan werken en na mijn diensttijd ben ik bij Shell inRotterdam op de raffinaderij gaan werken van 1980 tot 2015 enben nu met pensioen.en inmiddels 70 jaar jong.Mijn varenstijd was de leukste tijd.Momenteel woonachtig inOss.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.