Hebo gaat ‘Isala’ bergen

Hebo Maritiemservice gaat het Poolse vrachtschip ‘Isala’ bergen, dat afgelopen donderdagavond in het Schelde-Rijnkanaal bij Nieuw-Vossemeer is gezonken.

Hebo gaat ‘Isala’ bergen

3 gedachten over “Hebo gaat ‘Isala’ bergen”

  1. Ik hoop dat de Dhr Bonsink meer verstand heeft van schepen bergen dan van de huidige vervoersmarkt. Dat schepen zoals de Isala ver in waarde gedaald zijn door de huidige crisis is een feit, maar dat er in deze klasse veel overcapaciteit is slaat helemaal nergens op. De schepen in deze klasse worden momenteel met bosjes weg gesloopt door de nieuwe eisen die er aan zitten te komen, de meeste eigenaren willen hier niet meer in investeren, of hebben hier zelfs de financiele middelen niet voor. Nog even en er is een tekort in deze tonnage. De echte overcapaciteit moet je zoeken in de categorie van 110/135 mtr !

  2. Denk dat het met de overcapaciteit in alle tonnageklasse wel mee valt, is het niet eerder zo dat er mensen zijn die dit roepen om dat dit in hun straatje past.
    Kijk eens om je heen, hoeveel droge lading schepen liggen er nu stil, we nemen alles aan om maar te blijven varen, varen langere uren om dezelfde of minder omzet te behouden als voor de crisis, de lostijden zijn korter dan voor 3 jaar terug of er ontstaat liggeld.
    Het is wel een feit dat van de tonnageklasse van de Isala nooit meer bij komt, tenslotte is er geen nieuwbouw in deze klasse.
    Dat degene die ons nog steeds onderbetaald vroeg of laat de prijs voor zijn of haar slechte gedrag zal gaan betalen is een feit, dat door diegene zijn of haar schuld complete bedrijven financieel en geestelijk opgebrand zijn is deze ondernemingen kennelijk niet zo van belang.
    Overigens vraag ik mij af wanneer onze vertegenwoordigers opstaan en actie ondernemen tegen deze vorm van uitbuiting, ik noem een CAO Europees geregeld voor de hele Binnenvaart , Een klasseburo voor de hele binnenvaart,
    Dezelfde regels op de vaarwegen in heel Europa, en misschien wel weer een oud voor nieuw regeling, je betaalt als je zelfstandige bent een X bedrag voor sloop en aan het einde van de rit krijg je gegarandeerd een marktconforme prijs,
    waarbij je niet meer dan je ingelegde centen krijgt, zodat we geen waterbootjes krijgen.

  3. Overcapaciteit is in de grote tonnages echt wel aanwezig, als je de vrachtprijzen op vrachtindicator ziet weet je eigenlijk al genoeg, gister ook weer, een koppelverband van 5100 ton gaat met 4800 ton kolen van Amsterdam naar Monsin voor 2,40 euro, dit lijkt me toch niet dat er geen overcapaciteit is. Dat iedereen vaart voor alle prijzen kun je ook in de Waalhaven goed zien, daar liggen met regelmaat grote schepen die het niet redden door de erbarmelijk slechte tarieven.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.