TX 22 , Quo-Vadis

TX 22 Quo Vadis

in 1928 gebouwd als vrachtschip bij Scheepswerf de Jong & Smit in IJsselmonde, niet precies wanneer, maar eigenaar was later Piet
Lindhout, 1952 m.s. “Lead” vrachtschip van M. Muller, in 1953 tijdens de watersnoodramp heeft de Lead Colijnsplaat nog gered van een
grote ramp, 1956 nieuwe 90 pk. Mercedes Benz, ingebouwd bij Maaskant in Bruinisse, 10-1972 HA 24 Janna van Bote Teerling uit
Harlingen, afm. l. l. 27,18 x 4,97 x 1,60, BRT 23, nog dezelfde motor, 1-1974 vernummerd in HA 26 Janna van dezelfde eigenaar en een
nieuwe 168 pk., 124 kw. D.A.F. uit 1973, 6-1974 hermeten: l. l. nu 29,28, opgave loa. 30,28, BRT nu 75,74, 3-1977 HA 16 Libra van
Hakoma B.V. uit Harlingen, 9-1979 HA 25 Grietje van Harlinger Schelpvisbedrijf uit Harlingen, 4-1980 TX 53 Quo Vadis Schelpdiervisserij
Texel uit Oudeschild, 10-1984 HA 15 Quo Vadis van Lenger Seafoods B.V. uit Harlingen, 1-9-1989 opgave id nr. NLD19280353, 19-9-
1996 andere motor: 312 pk., 230 kw. Scania Vabis uit 1991, 10-8-1999 opgave GT 66, 1-1-2003 opgave roepletters: PE3247, 2005
aangekocht door Richard v.d. Meulen uit Oosterend, portaalmast verwijderd en andere mast met giek geplaatst, 5-8-2005 geregistreerd




Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.