Duitsland kiest Nederlands consortium voor duurzame stroom scheepvaart

ROTTERDAM – Het Wasserstraßen- und Schifffahrtsamt Rheine, onderdeel van het Duitse ministerie voor Infrastructuur, heeft, na een aanbesteding, gekozen voor een Nederlands consortium om op meer dan 20 locaties in totaal 120 walstroompunten te realiseren en te exploiteren.

Klik hier om verder te lezen

1 gedachte over “Duitsland kiest Nederlands consortium voor duurzame stroom scheepvaart”

  1. Riesenbeck, is een plaats langs het D.E.K., overigens is het ook niet meer zo dat de Schepen niet aan normen hoeven te voldoen , boven de 20 KVA moet men een ccr 2 aggregaat hebben.
    Natuurlijk is er niets tegen walstroom, mits er voldoende kasten staan op de liegstelle en niet dat je 40 mtr kabel uit moet rollen, ook zullen de kasten 220 en 380 vollt moeten hebben met voldoende Amperage.
    Hoop ook dat men het zo maakt dat je of een sleutel kan kopen voor heel Europa of met de Chipkaart, deze kan tenslotte tot € 25,– en anders kan je er voor kiezen om de Pin te gebruiken.
    Lijkt misschien wereldvreemd maar er ontstaan gaten in de Liegstelle omdat men naast de Stroomkast wil liggen, en het is niet handig om stroom te pakken voor 2 uurtjes als je moet zeulen met een kabel.
    Kijk eens in Maarsen daar staan palen, dit is reuze handig

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.