Periode bovenrijn. Omdat de Intritas 3 weinig diepgang had voeren wij veel op de bovenrijn.
Zo ook in 1966 waar we veel reizen maakten tussen Straatsburg en de sluis van Rhinau. Het was hoog water dus veel stroming en een paar dagen sperring. Gelegen in de zuidhaven. tussen diverse vo schepen.
Wij konden ook niet onder de bruggen van Kehl door bij hoog water dus gingen we binnendoor via een sluis.
Toen de rijn weer was vrijgegeven zijn we met de Brabandia naar de Rhinau gevaren. Vervolgens hebben we een stel motorschepen voorgespannen van Straatsburg naar Rhinau te weten de Arabia , de Appia , de Istria , en de Mysia.
Wij gaven een strang aan de Arabia en die gaf op zijn beurt zijn strang aan de Appia enz. Alle motorschepen haddden een eigen strangelier aan boord dus dat ging prima.
De andere dag met de Allemania naar Rhinau en vervolgens met de Nervia en en de Teutonia. Aansluitend hebben we toen weer een stel motorschepen voorgespannen de Victoria/Travia/Clivia/Albisia/Persia.
Dat we een periode motorschepen moesten voorspannen had als oorzaak dat er halverwege tussen Straatsburg en Rhinau een schip gezonken was waardoor plaatselijk erg veel stroom stond.
De Rote Schweiz had daar ook een sterke boot beschikbaar op dat trajekt .
Als we te laat uit Straatsburg vertrokken moesten we soms overnachten en dan werd aan de wal aan een stevige boom vastgemaakt en ook de ankers natuurlijk.
Wordt vervolgt Valkege