Onduidelijkheid over wie achter het roer stond bij ongeluk Friesenbrücke

Was het de 53-jarige kapitein of was het de 57-jarige loods van het havenbedrijf. Er is onduidelijkheid over wie donderdag achter het roer stond bij het ongeluk waarbij een schip tegen de Friesenbrücke voer.

Onduidelijkheid over wie achter het roer stond bij ongeluk Friesenbrücke

1 gedachte over “Onduidelijkheid over wie achter het roer stond bij ongeluk Friesenbrücke”

  1. Vindt het een beetje krom dat de Kapitein verantwoordelijk is, als je een loods neemt.
    Deze neem je voor de plaatselijke bekendheid en/ als tolk voor de taal.
    Mag er overigens vanuit gaan dat de brugwachter Duits en Engels spreekt, tenslotte is het een Seewasserstrasche tot Papenburg.
    Dat de loods of zijn/haar bureau de financiele kant niet kan dragen is te begrijpen, tenslotte zou de premie voor de verzekering door berekend worden.
    Maar dat de Kapitein voor het beklaagde bankje moet komen in dit geval lijkt me stug, de loods is verantwoordelijk, deze weet dat daar een gevaarlijke brug ligt , en mijn ervaring is dat de brugwachter goede info geeft , ook al vraag ik het twee maal geen kwaad woord.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.